Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Plinska alternativa v segmentu
Renault Clio Intens TCe 100 LPG
Plinska alternativa v segmentu
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
25.12.2020 15:53

Junija je Renault v ponudbo Clia dodal različico s pogonom na plin.

Urša Prosenjak

Ciljni kupec Clia s kombiniranim pogonom na bencin in LPG  je varčen voznik, ki se ne želi odreči udobju konvencionalnega pogona, svoj avto pa bo večino časa vozil na plin.

Svoj plinski značaj razkriva Clio LPG na prvi pogled z eno samo karakteristiko: s kazalcem količine plina in gumbom za preklop s plinskega na bencinski način. Ta je nameščen na levi strani armaturne plošče, nekoliko nižje od volana. Način pogona lahko ročno izberemo z gumbom, če pa izberemo plin, pa motor ob izpraznjenosti posode sam preklopi na bencinski pogon.

Plinska alternativa v segmentu

Clio, ki ga poganjata bencin in utekočinjeni plin, ima nekoliko manj izpustov CO2, zato mu bodo naklonjeni tudi ekološko osveščeni vozniki. Gorivo je shranjeno v dveh ločenih posodah. V posodo za bencin lahko natočimo 35 litrov, v posodo za plin, ki je vgrajena pod prtljažnikom na mestu za rezervno kolo, pa 32 litrov. Z obema napolnjenima posodama lahko med enim in drugim obiskom bencinske črpalke prevozimo okoli 1000 kilometrov. S plinom smo tako s kombinirano vožnjo prevozili  350 kilometrov. Glede na trenutne cene goriva, ki znašajo približno 0,95 € za liter 95-oktanskega bencina in približno 0,52 € za liter LPG, bomo obe posodi napolnili z dobrimi 50 evri. Vožnja s plinsko-bencinskim Cliom tako stane približno 5 evrov na sto kilometrov. Toda tudi varčnost ima svojo ceno.

Plinska alternativa v segmentu

S tem, ko pridobimo plin, se moramo odreči potovalnemu računalniku. Glede na to, da ga najdemo v Daciinem modelu Duster z enako vrsto pogona in enakim motorjem, je to nenavadna karakteristika. Ker avto nima potovalnega računalnika, nimamo podatka o predvidenem dosegu s preostankom plina ali bencina, niti podatka o trenutni in povprečni porabi, tudi če vozimo zgolj na bencin. Prav tako ni dnevnega števca kilometrov. Dodajmo še kromirane letvice pod stranskimi stekli, tista na zadnjih vratih ima nevarno oster rob, ki kar čaka, da koga poreže.

Vendar pa se bo večina kupcev odločila za LPG različico Clia prav zaradi možnosti pogona na plin in bodo v bencinskem pogonu videli zgolj rezervo za takrat, ko zmanjka plina in v bližini ni črpalke z LPG. Odsotnost potovalnega računalnika tudi ni tolikšen minus, kot se zdi na prvi pogled. Že, če smo vajeni pogostih pogledov na dnevni števec in zaradi morebitne vožnje na hlape radi spremljamo podatek o razpoložljivem dosegu. Vendar pa mnogi vozniki potovalnega računalnika niti ne uporabljajo, niti ne vidijo potrebe po tem, da bi ga avto nujno moral imeti.

Plinska alternativa v segmentu

Čeprav se mi je odsotnost potovalnega računalnika zdela nenavaden minus, pa česa drugega avtu ne morem očitati. Poganja ga litrski turbo trivaljnik z močjo 74 kW, ki je že tovarniško prirejen za plinski in bencinski pogon, povezan pa je s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Njegov uradni pospešek 12 sekund in pol do stotice, vendar se je v praksi izkazal kot kar poskočen. V križiščih in mestnih zastojih ni okleval, pač pa je lepo potegnil, na avtocesti pa sem morala budno spremljati hitrost, saj je želela biti noga kar pretežka, avto pa se temu ni upiral. Podobna situacija se je pojavljala sicer že na običajnih primestnih cestah. Vožnja je udobna, podvozje pa neravnine lepo pobira.

Plinska alternativa v segmentu

Avto ima številne asistenčne sisteme. Med njimi velja izpostaviti 360-stopinjsko kamero in parkirne senzorje, ki pa so nekoliko preveč občutljivi, saj se zgodi, da opozarjajo na bližino ovire tudi, če je ta še zelo daleč. Med zanimivejšimi varnostnimi funkcijami je tudi opozorilnik varnostne razdalje, ki nam z zeleno, rumeno, oranžno in rdečo barvo sporoča, ali smo ustrezno oddaljeni od pred seboj vozečega avtomobila, hkrati pa postreže tudi z oceno zavornega časa glede na našo razdaljo in trenutno hitrost.

Osnovna cena nivoja opreme Intens je 16.250 €. Naše testno vozilo je bilo opremljeno s paketom City Multisense, ki vsebuje 360-stopinjsko kamero, prostoročno parkiranje, nadzor mrtvega kota in prilagoditev notranjosti Multi sense, za kar je treba odšteti dodatnih 720 €. Paket udobje za doplačilo 290 € prinaša samodejno parkirno zavoro, auto hold in sredinski naslon za roke, paket Navigacija pa za 890 € dopolni opremo z multimedijskim zaslonom s kartografijo Evrope. Za doplačilo 590 € je imel avto še posebno troslojno kovinsko barvo. Njegova končna cena je tako znašala 18.740 €.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto