Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

Projekt

Nakup starodobnika v tujini
Nakup starodobnika v tujini
07.04.2021 11:10 Urša Prosenjak

Biti lastnik starodobnika so sanje prenekaterega ljubitelja avtomobilov, pa naj gre za redek primerek iz začetka zgodovine motornih vozil ali pa prvi avto voznika. Slednjih je vendarle nekoliko več in če vozniku ni ravno uspelo obdržati Zastave svoje mladosti, se marsikdo odloči za nakup enega izmed ohranjenih primerkov v kateri izmed držav južne ali vzhodne Evrope.

Bolhe, Stoenke, Fički in ostala vozila, ki smo jih v osemdesetih videvali na vsakem koraku, so skoraj neopazno izginila z naših cest, kar pa ne velja za ostale države nekdanje skupne domovine. Če preletimo tamkajšnje oglase, ugotovimo, da so tudi cene starodobnikov denimo v Srbiji znatno nižje, kot pri nas, kar je še dodaten razlog za tovrsten podvig. Ker pa omenjena država ni članica Evropske unije, je postopek nakupa nekoliko bolj zapleten, kot če smo svoje starodobno vozilo našli v Sloveniji ali vsaj na Hrvaškem.

Nakup starodobnika v tujini

Postopek, kako lahko postanemo ponosni lastnik vozila iz preteklosti, nam je pojasnila Nataša Grom Jerina, generalna sekretarka Slovenske veteranske avto-moto zveze, podpredsednica Mednarodne zveze za starodobna vozila FIVA in predsednica njene kulturne komisije.

Ko ljubitelj najde primerno vozilo in se odloči za nakup, mora kupčijo seveda opraviti z ustreznimi dokumenti. Da lahko vozilo pripelje iz države, ki ni članica Evropske unije, mora imeti kupoprodajno pogodbo ali račun in odjavljeno prometno dovoljenje, opraviti pa mora tudi carinski postopek, ki ga lahko opravi tudi s pomočjo špediterja.

Nakup starodobnika v tujini

»Ko je vozilo v Sloveniji, se oglasi lastnik starodobnega vozila pri nas, da mu izdamo zapisnik in poročilo ter certifikat, torej dokumente, ki so potrebni za identifikacijo vozila (v pogovornem jeziku homologacija) pri pooblaščeni organizaciji,« pojasnjuje Nataša Grom Jerina. »Pooblaščena organizacija pregleda vozilo in naše dokumente. S slednjimi razvrstimo vozilo v ustrezno kategorijo in potrdimo, da gre za starodobno vozilo. Organizacija nato tudi preveri dokumente vozila in lastništvo, ter stranko napoti na FURS z Izjavo o emisijski ustreznosti. Ko stranka dobi "oprostitev" plačila DMV, to sporoči pooblaščeni organizaciji, da konča postopek. Stranka dobi kartonček, ki je neke vrste rojstni list vozila in podlaga za prvo registracijo v republiki Sloveniji.«

Dodaja še, da je opisan postopek splošne narave in so možna odstopanja, saj so pri vsakem vozilu posebnosti in razlike.

V Sloveniji naj bi bilo trenutno registriranih nekoliko več kot 9000 starodobnih vozil, prevladujejo pa vozila iz 70. in 80. let prejšnjega stoletja.