Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

Reportaža

Prikupni Šved s Scanio
Prikupni Šved s Scanio
27.04.2021 22:30 Urša Prosenjak

Srečali smo se z varčnim vlačilcem Scanio 540 S in njegovim prezentatorjem Mikaelom.

Zunanjost dvoosnega vlačilca, ki meri v dolžino 5,96 metra, zaznamuje safirno modra kovinska barva, odlikujejo pa ga še LED luči in kromirana zadnja platišča. Kamion je širok 2,6 metra, visok pa je 3,86 metra.

Impozantna Scania 540 S je k nam prišla na obisk naravnost s Švedske. Pripeljal ga je Scanijin demo voznik Mikael Jederud. Med drugim opravlja tudi delo voznika-trenerja, ki ob uvedbi novih modelov inštruira sicer izkušene tovornjakarje in jim pomaga spoznati vse funkcije vozila, da jih kar najbolje izkoristijo, njegova prvenstvena naloga pa je predstavljanje posameznih novih modelov v različnih evropskih državah. 42-letni Mikael je tako po več mesecev zdoma, na Švedskem, kamor se bo vrnil šele v juliju, pa ga čakata starša. Za družino se načrtno ni odločil, saj se je že kot mladenič, ko si je izbral ta poklic, zavedal, da bi bilo družinsko življenje ob njegovem delu močno oteženo in praktično nemogoče. Toda v vsaki državi, ki jo obišče, stke nova prijateljstva, rad pa tudi spoznava različne kulture. Seveda nisem mogla mimo klasičnega vprašanja, kakšen vtis so nanj napravili Slovenci. Zaupal mi je, da je prav ta del Evrope med njemu najljubšimi in da se v Slovenijo vedno rad vrača. Tu je spoznal nove prijatelje, Slovenci pa smo ga navdušili s svojim gostoljubjem. To nas razlikuje od Skandinavcev, pojasnjuje, ki so sicer prijetni ljudje, vendar precej bolj zadržani.

Prikupni Šved s Scanio

Čeprav si lastne družine ni ustvaril, je to vlogo v njegovem življenju zapolnila Scania. In tega ne reče kar tako: na sebi ima namreč tetovažo z imenom znamke ter z imeni svojih kamionov. Vsak nov kamion, ki postane za nekaj mesecev njegov sopotnik po Evropi, dobi ime, njihova imena pa večinoma izvirajo iz mitologije. Njegova tokratna sopotnica, Scania 540 S, ni nobena izjema. Sopotnica zato, ker je dama, ime ji je Meteora. Svoje spoštovanje do nje pokaže tudi s tem, da se pred vstopom v kabino sezuje in shrani čevlje na vrhnjo stopnico ter vozi bos. Navsezadnje se ob vstopu v Meteoro res počuti, kot bi prišel domov, saj tudi je njegov začasni dom.

Prikupni Šved s Scanio

Vožnja z Mikaelom in Meteoro je prav prijetna, v enem zamahu sta ovrgla vse stereotipe, ki jih morda imamo o težkih tovornih vozilih in njihovih voznikih. Mikael ni niti malo podoben robatemu kamionarju, pač pa je nadvse uglajen gospod širokih interesov in naprednih nazorov. Ljudi ne sodi po narodnosti, rasi ali spolu in pozdravlja idejo o vse več ženskah za volani težkih kamionov. Ob mnogih srečanjih z drugimi vozniki tovornjakov si je o njih tudi ustvaril mnenje kot o dobrodušnih in potrpežljivih ljudeh, ki so vedno pripravljeni priskočiti na pomoč.

Tudi Meteora ruši stereotipe. V ničemer ni podobna neudobnemu gospodarskemu vozilu, pač pa se resnično ponaša z eleganco dame. Kabina je izjemno udobna, saj je zasnovana za dolga potovanja in je takorekoč stanovanje v malem. Med voznikovim in sopotnikovim sedežem so ravna tla, za sedežema je postelja, pod njo pa je vgrajen hladilnik. Kabina je dovolj prostorna, da v njej lahko udobno stoji dobra dva metra visok voznik ali potnik. A čeprav ponuja izjemno prostornost visokim ljudem, pa je popolnoma prilagodljiva tudi za manjše voznike in celo voznice. Sama sem se s svojimi manj kot 160 cm lahko povsem ustrezno namestila na voznikov sedež, kjer je bil občutek, vsaj kar se prilagodljivosti tiče, povsem enako udoben, kot v osebnem avtu. Le preglednost je bila večja.

Prikupni Šved s Scanio

Prilagodljivost Meteorine kabine pa se ne konča pri voznikovem sedežu. Med počitkom se lahko sedeža zavrtita za 90 stopinj, da sta obrnjena drug proti drugemu. Udobje kabine občutimo tudi med vožnjo, saj je kabina zračno vzmetena, notranjost pa izjemno tiha. Za čim varnejše vožnje na dolge proge skrbijo številni asistenčni sistemi in avtonomna vožnja tretje generacije.

Prikupni Šved s Scanio

Vlačilec poganja šestvaljnik s 13 litri prostornine in 397 KW (540 KM) pri 1800 vrtljajih in 2700 Nm navora med 1000 in 1300 vrtljaji in ustreza Euro 6. Glavna novost je samodejni menjalnik G33CM, ki ima 12 prestav in overdrive.

Mikael in Meteora sta s Švedske do Slovenije potovala tri dni, po kratkem obisku Slovenije pa sta se odpravila naprej proti Italiji in ostalim južnoevropskim državam in že prihodnjega dne sporočila, da sta srečno prispela v italijanski Trento, kjer bosta nadaljevala svojo nalogo širjenja Scaniine filozofije in predstavljanja Meteorinih zmogljivosti.