Nova raziskava je razkrila doslej spregledan vidik uporabe mobilnega telefona med vožnjo.
Raziskava španske zavarovalnice Mapfre je pokazala, da telefonski klic med vožnjo vozniku zmanjša pozornost za 36 odstotkov, če gre za stresno komunikacijo pa za 40 odstotkov. Če voznik med vožnjo odgovarja na tekstovna sporočila, se pozornost zmanjša za 53 odstotkov.
Vpliv uporabe mobilnega telefona na vožnjo so na simulatorju preverili pri 24 osebah različnih starosti in psihofizične kondicije. Preučili so njihovo vožnjo v treh prej omenjenih scenarijih uporabe mobilnega telefona: običajen pogovor, stresen pogovor in branje ter pisanje sporočil.
Rezultati so potrdili, da vsakršna uporaba mobilnega telefona podvoji verjetnost, da bo voznik napravil večjo napako ali celo povzročil nesrečo. Voznik med telefonskim pogovorom povprečno napravi 33,7 napak na uro.
Pri utrujenih voznikih je pozornost zmanjšana za 52,5 odstotka, kar je približno enako, kot je zmanjšana pozornost voznikov v dobrem psihofizičnem stanju med uporabo aplikacije za pošiljanje sporočil. Če sta prisotni obe okoliščini, če torej utrujen voznik uporablja tekstovna sporočila med vožnjo, pozornost pade za 66,7 odstotka.
Raziskava pa je izpostavila še nov vidik vpliva mobilnega telefona na vožnjo. Njegova uporaba vpliva tudi na način vožnje, ki botruje višji porabi goriva. Do tega pride zaradi nenačrtovanega pospeševanja in zaviranja ter zaradi napačne uporabe menjalnika. Poraba goriva se s tem poveča za 9,5 odstotka.
Če nevarnost nesreče z usodnimi posledicami in visoke prometne kazni nista zadostna razloga, da bi se odrekli uporabi telefona med vožnjo, nas bo morda prepričala ugotovitev najnovejše raziskave, ki kaže, da s tem početjem porabimo več goriva. In ob trenutnem trendu rasti cen naftnih derivatov se s tem ne gre šaliti.
Prijava omogoča lažje komentiranje.