Ženska, ki je razdelila cesto
Zgodovina
Ženska, ki je razdelila cesto
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
24.11.2021 00:09

Razdelitev cestišča v dva vozna pasova se nam zdi samoumevna. Toda zamisel o tem se je pojavila šele pred dobrim stoletjem, ko so bili avtomobili že kar nekaj let na cestah in je promet postal gostejši. Rešitve za boljšo organiziranost prometa pa se je domislila ženska.

Urša Prosenjak

Leta 1917 se je dr. June McCarroll med vožnjo s svojim Fordom Modelom T tesno srečala z nasproti vozečim tovornjakom, zaradi česar je zapeljala s ceste. Ob tem se je domislila, da bi lahko cesto po sredini ločili s črto na dva vozna pasova. Toda ta zamisel se takrat ni pojavila čisto prvič. Leta 1300 je papež Bonifacij VIII ob večjem dogodku ukazal narisati črte na cesto v Rimu, vendar ne, da bi določil smer vožnje, pač pa so črte določale pasove za posamezne vrste prometa, denimo za vozove, konje in ljudi. Leta 1600 so s kamni različnih barv označili sredino ceste v Mehiki, leta 1792 pa so v Franciji in ZDA sprejeli t.i. zakon »desne strani«, vendar vse do prihoda in naraščajoče priljubljenosti avtomobila ni bilo potrebe po jasnih in doslednih cestnih oznakah.

Leta 1929 je bilo v ZDA 86 avtomobilov na 1000 prebivalcev, kar je pomenilo nenadno povečanje prometa. Zaradi vse večjega števila avtomobilov in njihove večje hitrosti v primerjavi z vozovi in kočijami se je pojavilo pereče vprašanje prometne varnosti. Leta 1930 so na Nacionalni konferenci o cestni varnosti v ZDA objavili podrobna navodila za uporabo cestnih oznak, ki so se nato še dopolnjevala.

Ženska, ki je razdelila cesto

Kalifornijski urad za promet se je kasneje idejni avtorici ločevalne črte poklonil tudi s simbolno gesto. Po njej so poimenovali odsek ceste Interstate 10, ki se tako imenuje Doctor June McCarroll Memorial Freeway.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2021 NjenAvto