Električna modrina
Mini Cooper SE
Električna modrina
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
14.01.2022 05:14

Mini je v svoji električni inkarnaciji ohranil svoj zabaven značaj in ga morda še malo bolj poudaril.

Urša Prosenjak

Električni Mini sicer ni novost, luč sveta je ugledal že pred skoraj dvema letoma, zdaj pa je doživel osvežitev in nekaj izboljšav. Toda električna zgodba kultnega Britanca sega še veliko dlje v preteklost, v leto 2003. Takrat je Mini, ki je skozi desetletja svojega razvoja pokazal tudi precej igralskega talenta in pritegnil pozornost na filmskih platnih, nastopil v sodobni predelavi filma Italian Job. V znamenitem prizoru pregona se četica Minijev med drugim poda tudi v londonsko podzemlje. Dobesedno, saj pregon poteka po podzemni železnici. Toda od sedemdesetih let, ko je bila posneta prva različica filma, se je marsikaj spremenilo, med drugim tudi stališče londonskih oblasti do hrupa in onesnaževanja okolja. Hrupna in smrdljiva vožnja bencinskih avtomobilov po podzemni železnici je bila nesprejemljiva, zato so filmske Minije nekoliko predelali in jim posebej za snemanje vgradili električne motorje. To pa je bilo najverjetneje prvo Minijevo srečanje z električnim pogonom.

Takrat si je verjetno bolj malokdo lahko predstavljal, da bo električno srce britanske ikone nekoč postalo standard. A že leta 2010 se je Mini predstavil s konceptno različico električnega modela, deset let kasneje pa smo dočakali še serijsko proizvodnjo. In zdaj smo tu, z osveženim in izboljšanim Minijem.

Električna modrina

Na prvi pogled se ne razlikuje bistveno od bencinske različice, električni pogon razkriva le nekaj malega ikonografije, pa tudi izpušne cevi ne bomo našli. Naš električni mini je bil zamolklo modre barve s svetlejšimi poudarki in temnejšo streho prelivajočih se odtenkov. Barvna kombinacija, ki se nadvse poda njegovi igrivi osebnosti.

Električna modrina

V potniški kabini bomo tako prepoznali Minijeve karakteristike, če smo že kdaj sedeli v kakšnem. Pod okroglim osrednjim infotainmentom, ki ga lahko upravljamo z dotikom ali pa s pomočjo gumba na sredinski konzoli, najdemo značilna stikala, ki spominjajo na notranjost pilotske kabine. Zaslon je zelo pregleden, ponuja pa še več povezljivosti s pametnim telefonom, ki ga lahko polnimo z brezžičnim polnilnikom v predalu naslona za roko, vendar le, če imamo napravo nekoliko manjših dimenzij.

Električna modrina

Za pogon je zadolžen elektromotor z močjo 135 kW in navorom 270 Nm. Hitrost je elektronsko omejena na 150 km/h, stotico pa doseže v 7,3 sekunde. Pri tem velja spomniti na takojšen navor električnih motorjev, zato je pospešek z mesta precej živahnejši. Elektrika je shranjena v 32,6 kWh bateriji, ki po WLTP ciklu zadošča za 270 km. V toplejših mesecih bi verjetno tudi res dosegli toliko, če ne še več, toda ker smo se z modrim električarjem družili sredi zime, je bila ta številka občutno nižja. Potovalni računalnik je ob povsem napolnjeni bateriji sicer ob različnih priložnostih pokazal različne številke, od 130 do 165 km dosega, na kar je precej vplivala zunanja temperatura, ki se je zadrževala nekoliko pod lediščem. Pohvalo pa si zasluži potovalni računalnik, ki je izjemno natančno preračunaval doseg in že takoj ob koncu polnjena ter pred začetkom vožnje precej pravilno predvideval, koliko kilometrov bo baterija zmogla.

Električna modrina

Doseg lahko nekoliko podaljšamo z uporabo varčnega programa vožnje in močnejšega načina rekuperacije. Privzeto je vklopljen ob vsakem zagonu motorja, zato ga moramo vsakič znova izklopiti, kar napravimo z enim od prej omenjenih »pilotskih« stikal. Če pustimo vklopljenega, bomo sicer nekoliko privarčevali z dosegom, bo pa tudi zaviranje močnejše in izrazitejše, kar lahko deluje neprijetno že vozniku, še bolj pa potnikom, ki bodo že zgolj ob voznikovem spustu stopalke za »plin« pogledovali voznika, zakaj neki je tako močno zavrl.

Električna modrina

Polnjenje na standardni 11 kW javni polnilnici traja približno tri ure in pol, na hitri 50 kW polnilnici pa se bo baterija napolnila v manj uri. Na domači vtičnici bomo seveda polnili nekoliko dlje, okoli 5 ur.

Električna modrina

Mini je zabaven za vožnjo v vsaki pojavni obliki, z električnim pogonom in njegovimi značilnostmi pa še toliko bolj. Zaradi nizkega težišča se ceste dobro drži, v ovinkih je odlično vodljiv. S težo manj kot 1400 kg in precej močnim elektromotorjem ter takojšnjim navorom je speljevanje in pospeševanje pravi užitek.

Manj navdušujoča je cena. Za osnovno različico bomo odšteli 34.200 evrov, cena našega testnega vozila pa je znašala 43.322 evrov.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2021 NjenAvto