Peugeot 208 je dobro leto po vstopu v svojo drugo generacijo dobil tudi električno različico.
Mali Levček je z drugo generacijo doživel temeljito prenovo. Zunanjost je občutno drugačna in posodobljena. Podaljšan prednji del se nadaljuje v nizko silhueto in zaključi s športnim zadkom. Dnevne led luči v obliki levjih čekanov poskrbijo za agresivnejši videz, levji značaj pa dopolnjujejo zadnje luči, ki spominjajo na sledove krempljev. V primerjavi s predhodnikom je nekoliko daljši in širši. Zunanjost njegovega električnega značaja ne razkriva z ničemer, razen z modrim znakom e in modrimi detajli na prednji maski in logotipu, da nimamo opravka z klasičnim motorjem pa seveda tudi namiguje odsotnost izpušne cevi.
Notranjost je futuristično zasnovana, voznikovo mesto pa je opremljeno s Peugeotovo inovacijo i-Cockpit, kar pomeni razporeditev notranjosti na način, ki omogoča čim boljši izkoristek vseh funkcij. Za volanom imamo prijeten občutek ovitosti in zaščitenosti. K temu pripomoreta visoko dvignjena sredinska konzola in široka armaturna plošča, ki se ob straneh z zaobljeno linijo zlije z vrati. Volan je manjši in prirezan, kar omogoča večjo okretnost, sedež je udoben.
Za futuristično izkušnjo poskrbi instrumentna plošča s 3D tehnologijo, ki podatke prikazuje v dveh nivojih. Nad zaslonom je nameščen projektor, ki določene informacije projicira v obliki holograma, kar omogoča dinamičen prikaz. Podatki, ki so v nekem trenutku pomembnejši, so s tem približani vozniku, kar skrajša odzivnost za pol sekunde. V sredini je 10-palčni infotainment zaslon , kjer lahko upravljamo z radiem, navigacijo, klimatsko napravo in urejamo določene nastavitve, lahko pa ga povežemo tudi z mobilnim telefonom.
Avto je osnovan na CMP platformi, na katero je integriran električni sklop, baterije pa so nameščene v dno vozila pod sedeže. Zaradi takšne konstrukcije ostaja prostor v kabini enak kot pri konvencionalni različici, stabilnost vozila pa je zaradi nižjega težišča večja. Pod pokrovom je 100 kW elektromotor s skoraj neslišnim delovanjem, napaja pa ga baterija s kapaciteto 50 kWh. Popolnoma napolnjena baterija obljublja dobrih 300 kilometrov dosega, kar pa se v praksi izkaže za veliko preveč optimistično oceno. Na porabo in s tem dejanski doseg vplivajo številni dejavniki, med drugim zunanje temperature in način vožnje. Realno bomo odvisno od okoliščin z enim polnjenjem prevozili med 150 in 250 kilometri. Doseg lahko podaljšamo z uporabo varčnega načina, ki pomeni nekoliko okrnjene določene funkcije. Tako na primer v varčnem načinu ne bo delovalo gretje ali hlajenje, občutili pa bomo tudi nekoliko slabši pospešek in manjšo moč motorja.
Polnjenje bo na hitri polnilnici trajalo približno dve uri, na običajni javni polnilnici dvakrat toliko, na domači gospodinjski vtičnici pa okoli 8 ur. Pri tem velja omeniti, da dobijo kupci ob avtu še dobropis v vrednosti 1000 evrov za vgradnjo domače polnilne postaje, kar je v primeru lastništva električnega avta tudi najbolj smiselna izbira.
Vozne lastnosti so pričakovano dobre. Nizko težišče in manjši volan poskrbita za dobro lego in okretnost na cesti, elektromotor s takojšnjim navorom pa doda pridih živahnosti in športnosti. Za varno in sproščeno vožnjo skrbi nabor asistenčnih sistemov, od prepoznave prometnih znakov do parkirnih senzorjev z vzvratno kamero.
Na voljo so štirje nivoji opreme, od osnovnega Active Pack do najvišjega GT, kamor se je uvrščalo tudi naše testno vozilo. Cena vstopnega modela brez dodatnih opcij znaša dobrih 32.000 evrov, za bolje opremljeno izvedbno GT pa je potrebno odšteti 35.050 evrov. Naš spremljevalec je imel še za 1.500 evrov opcij, zato je njegova cena znašala 36.550 evrov, cena za končno stranko pa bi se ob nakupu s financiranjem in eko subvencijo znižala na slabih 29 tisočakov.
Mali električni Francoz je prikupen in eleganten avto, ki omogoča obilo voznih užitkov in potovalnega udobja, a kot vsi električni avtomobili zahteva nekoliko bolj načrtna potovanja ter razmeroma pogoste in ne ravno kratke postanke.
Prijava omogoča lažje komentiranje.