Na tovornjakih lahko včasih opazimo modro tablico z belim napisom TIR. Če ne veste, kaj pomeni, pa ste se to spraševali, berite naprej.
Konvencija o mednarodnem prevozu blaga z zvezki TIR ali Transport International par la Rout je bila sprejeta leta 1959 pod okriljem Združenih narodov, trenutna različica pa je bila opredeljena leta 1975. Decembra 2020 je bilo 77 pogodbenic konvencije, vključno s 76 državami in Evropsko unijo .
Oznaka TIR tovornjakom olajša prevoz blaga v tranzitu brez dodatnih pregledov. Blago pregledata le carinska služba v državi izvoza in carinska služba v državi uvoza. Ta sistem omogoča znižanje transportnih stroškov, hitrejši transport blaga in storitev ter manj birokracije. Tablica TIR je praviloma dodeljena preverjenim prevoznikom, ki pa morajo tablico odstraniti, kadar ne prevažajo blaga v skladu s temi pravili.
Konvencija TIR vzpostavlja mednarodni carinski tranzitni sistem z največjo zmogljivostjo za transport blaga v zaprtih vozilih ali zabojnikih, od carinskega urada odhoda v eni državi do namembnega carinskega urada v drugi državi, ne zahteva obsežnih in dolgotrajnih mejnih kontrol na vmesnih mejah, hkrati pa carinskim organom zagotavlja zahtevano varnost in jamstva.
Sistem TIR ne zajema samo carinskega tranzita po cesti, ampak je možna tudi kombinacija z drugimi načini prevoza (npr. z železnico, celinskimi plovnimi potmi in celo pomorskim prevozom), če je vsaj del celotnega prevoza opravljen po cesti.
Do danes je bilo več kot 33.000 mednarodnim prevoznikom odobren dostop do sistema TIR z uporabo približno 1,5 milijona zvezkov TIR na leto.
Glede na pričakovano povečanje svetovne trgovine, nadaljnjo širitev njenega geografskega obsega in prihajajočo uvedbo elektronskega sistema TIR se pričakuje, da bo sistem TIR še naprej ostal edini resnično globalni carinski tranzitni sistem.
Zaradi velikih modro-belih tablic TIR, ki jih prevažajo vozila po konvenciji TIR, je beseda TIR vstopila v številne jezike in postala poimenovanje velikega tovornjaka.
Prijava omogoča lažje komentiranje.