Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Cestna pošast za preizkušanje pnevmatik
Citroen
Cestna pošast za preizkušanje pnevmatik
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
14.03.2022 00:59

Deset ton, 368 kilovatov in 11 gum, ki se dotikajo tal. Citroen PLR je eno najbolj edinstvenih vozil, kar jih je svet kdaj videl, skozi leta pa se ga je prijelo več različnih imel: Mille Pattes, stonoga ali pa kar Michelinov testni avto.

Urša Prosenjak

Uradno ime francoske mojstrovine je Poids Lourd Rapide, hitri tovornjak. Leta 1972 ga je izdelala ekipa Michelinovih inženirjev, ki he potrebovala testni avto za preizkušanje tovornih pnevmatik. Njegovih 10 vidnih koles pa ne pomeni, da lahko avto hkrati preizkuša toliko pnevmatik, pač pa so namenjene le večji stabilnosti avta in varnosti voznika. Preizkušana pnevmatike je precej večja in skrita v notranjosti.

Cestna pošast za preizkušanje pnevmatik

Michelin je nenavadno vozilo zgradil na platformi modela Citroen DS s spredaj nameščenim motorjem in pogonom na sprednjih kolesih. Osnovo karoserije je prispeval DS Safari, s precejšnjo predelavo pa je na koncu avto v dolžino meril 720 cm, v širino pa 245 cm. Njegova teža je bila 9 ton in pol.

Cestna pošast za preizkušanje pnevmatik

Stonoga je imela skupno 11 koles. 10 jih je posodil Citroen Tip H in so omogočala vozilu njegovo temeljno nalogo. Štiri sprednja kolesa so bila namenjena krmiljenju, zadnjih šest pa je bilo pogonskih. Zverino sta poganjala dva 5,7-litrska V8 motorja znamke Chevrolet, ki sta skupno proizvajala 368kW. Za hlajenje motorja je skrbelo pet hladilnikov, oblika karoserije pa je omogočala direkten pretok zraka.

Cestna pošast za preizkušanje pnevmatik

Motorja sta imela različni nalogi. Eden izmed njiju je prenašal moč na pogonska kolesa, drugi pa je služil mehanizmu za premikanje sredinsko nameščenega platišča s testno pnevmatiko. Slednja je bila tudi bistvo tega avta in razlog za njegov obstoj. V osrednji del avta je Michelin namestil veliko tovorno pnevmatiko in jo nato izpostavil različnim hitrostim brez nevarnosti v primeru odpovedi gume. Voznik v takšnem primeru ni izgubil nadzora nad vozilom, saj je za njegovo stabilnost skrbelo ostalih 10 pnevmatik. Testno pnevmatiko so obdali s posebno komoro, ki je ob morebitni eksploziji preprečila poškodbe voznika in avta.

Cestna pošast za preizkušanje pnevmatik

Vozilo je lahko doseglo 180 km/h, za zadostno preskrbo z gorivom pa so mu vgradili dva rezervoarja s prostornino po 90 litrov.

Cestna pošast za preizkušanje pnevmatik

Z razvojem tehnologije je PLR skozi leta postal odveč. Proizvajalci gum so začeli testiranja opravljati v tovarnah z naprednimi napravami, Citroneov posebnež pa je svojo kariero na Michelinovem testnem poligonu v francoskem Clermont-Ferrandu zaključil. Vseeno pa ni utonil v pozabo. Občasno ga postavijo na ogled v muzeju L'Aventure Michelin.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto