Spogledovanje s prihodnostjo
Ford Kuga 2.5 Duratec PHEV Titanium
Spogledovanje s prihodnostjo
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
30.04.2022 00:05

V svoji tretja generaciji je Fordov terenec napravil korak proti prihodnosti. Ne le s sodobnim videzom, pač pa tudi z elektrifikacijo pogona.

Urša Prosenjak

Ford Kuga se je svetu prvič predstavila leta 2008. Njeno ime je sicer rahlo povezano z drugim Fordovim modelom Cougar, ki je bil izven ZDA v prodaji med leti 1998 in 2002. V novi različici je ime, ki bi se sicer prevedlo kot puma, dobilo novo obliko zapisa, ki pa v slovanskih jezikih vzbuja negativne asociacije, kar naj bi po nekaterih podatkih botrovalo tudi nekoliko slabši prodaji modela v tej regiji. Do Kuge je to sicer krivično, saj je kljub imenu, ki ga deli z nalezljivo boleznijo, prav simpatičen avto.

Po slabem desetletju je Kuga dobila svojo tretjo generacijo, ki je zanjo pomenila občutno prenovo. Ta je opazna že na zunaj, saj je avto malce večji in ima elegantnejše poteze, ki nekoliko zakrivajo njegov značaj terenca.

Spogledovanje s prihodnostjo

Potniška kabina je spodobno prostorna in v duhu današnjega dne tudi precej digitalizirana. Sedi se udobno visoko, voznikov sedež je električno nastavljiv po višini in globini, ima pa tudi prilagodljivo ledveno oporo. Na sredinski konzoli je klasično prestavno ročico zamenjal okrogli izbirnik, s katerim izbiramo smer vožnje, prosti tek in parkirno zavoro. Ob gumbu so še odlagalne površine za pijačo in drobnarije, pa tudi indukcijska polnilna plošča za brezžično polnjenje pametnega telefona, dovolj velika tudi za večje primerke. Nad polnilno postajo so kontrolniki za upravljanje s klimatsko napravo ter zračniki, nad njimi pa zaslon infotainmenta. Za ogrevanim volanom je digitalni zaslon z merilnikom hitrosti ter podatki o vožnji in stanju avtomobila.  Potniki si lahko obetajo udobno potovanje tudi na zadnjih sedežih, prtljažnik z avtomatskimi vrati pa ima osnovne prostornine 411 litrov, po potrebi pa lahko tovorni prostor povečamo z zloženjem zadnjih sedežev.

Spogledovanje s prihodnostjo

Ob prenovljeni zunanjosti in tehnološko izboljšani notranjosti pa še večji korak v prihodnost predstavlja elektrifikacija, ki jo je v tej generaciji doživel model. Elektrificiran značaj Kuge pomeni, da poleg 2,5-litrskega bencinskega motorja skrbi za pogon še elektromotor, voznik pa se lahko odloči tudi za izključno električno vožnjo. Baterija s kapaciteto 14,4 kWh sicer omogoča slabih 50 kilometrov dosega, kar je uporabno za kratke mestne vožnje, za daljše relacije pa se bomo vseeno morali zanesti na klasičen pogon. Z uporabo kombiniranega načina, kjer avto sam preklaplja med električno in bencinsko vožnjo glede na trenutno situacijo, lahko znatno znižamo porabo goriva tudi med daljšimi vožnjami. Če vozimo dinamično ter se nam ob tem ne da ukvarjati s polnjenjem baterije in se zanašamo v celotni na bencinski motor, bo poraba znašala okoli 9 litrov, kar je veliko. Številko lahko znižamo premosorazmerno z našo okoljsko ozaveščenostjo, umirjeno vožnjo in pripravljenost na uporabo električnega pogona vedno in povsod, kjer je to izvedljivo. Skupna moč pogona je 165 kW, kar je dokaj solidna številka, a ker gre za malo večji in težji avto, je pospešek do 100 km/h še vedno 9,2 sekunde.

Spogledovanje s prihodnostjo

Med vožnjo je Kuga kar prijeten sopotnik. Ceste se drži dobro, tudi pri višjih hitrostih deluje dovolj zanesljivo, čeprav ni v prvi vrsti narejena za tovrstne podvige, nekoliko je sicer nagibanja v ovinkih. Za dodatno udobje med vožnjo skrbijo asistenčni sistemi, med drugim tudi funkcija samodejnega parkiranja ter kamera za pomoč pri vzvratni vožnji.

Za hibridno Kugo s paketom opreme Titanum bo kupec odštel 42.730 evrov, znesek pa se lahko z izbiro dodatnih opcij zviša ali pa zniža v primeru popustov.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2021 NjenAvto