Napredni sistemi za pomoč vozniku postajajo vse pogostejši, a ko drugi udeleženci v prometu naredijo nekaj nepričakovanega, imajo še vedno težave z zagotavljanjem varnosti, je pokazala raziskava britanskega avtomobilističnega združenja AAA.
Združenje je preizkusilo več vozil znamk Tesla, Hyundai in Subaru s polavtonomnimi funkcijami stopnje 2, ki so bile zasnovane za pomoč vozniku pri vožnji. Pri testiranju na poligonu so primerjali delovanje sistemov v situaciji, ko je vozilo dohitelo počasno vozilo na svojem pasu, in v situaciji, ko je nasproti vozeče vozilo zaneslo na njihov pas.
Rezultati prvega testa so bili spodbudni, saj so vozila v vseh 15 testnih vožnjah upočasnila in se izognila trčenju s počasnim vozilom pred sabo. Nobeno vozilo pa se z uporabo sistemov ni moglo izogniti čelnemu trčenju z nasproti vozečim vozilom, ki ga je zaneslo na njihov pas.
Sistemi ADAS so se nekoliko bolje odrezali pri testih s kolesi, pri čemer so se vsi izognili kolesarju, ki je vozil v pravilni smeri na svojem pasu. Ko pa so kolesa zapeljala pravokotno na vozilo, kot da bi kolesar poskušal prečkati cesto, je prišlo do trčenja v 33 odstotkih. Takšni podatki niso spodbudni, trdi Greg Brannon, direktor avtomobilskega inženiringa pri AAA .
»Čeprav je morda spodbudno, da so ti vozni sistemi uspešno opazili počasi premikajoče se avtomobile in kolesarje na istem pasu, je zaskrbljujoče, da niso zaznali kolesarja, ki prečka cesto ali nenadno nasproti vozečega vozila,« je dejal Brannon. »Čelno trčenje je najsmrtonosnejša vrsta in te sisteme je treba optimizirati za situacije, v katerih lahko najbolj pomagajo.«
Združenje ugotavlja, da so kljub trditvam, da so ti sistemi zasnovani tako, da olajšajo breme vožnje, testi dokazali, da morajo vozniki ves čas ostati popolnoma osredotočeni na nalogo vožnje, da preprečijo morebitne nesreče. S prejšnjimi raziskavami je združenje AAA ugotovilo tudi, da kimajo sistemi ADAS težave tudi na drugih področjih, na primer pri ohranjanju položaja pasu na cestah v resničnem svetu.
Do sistemov ADAS so skeptični tudi vozniki. Kar 77 odstotkov potrošnikov bi raje videlo, da proizvajalci izpopolnijo obstoječe varnostne sisteme, kot pa da na trg pošiljajo samovozeče avtomobile.
Prijava omogoča lažje komentiranje.