Koliko kilometrov lahko prevozimo po tem, ko števec pokaže 0 kilometrov dosega in povsem izpraznjeno baterijo?
Podjetje What Car je testiralo 10 najnovejših električnih modelov in ugotovilo, da proizvajalci namerno programirajo prikaz dosega z »rezervo«, ki voznikom zagotovi varnostno območje pred dokončnim izpraznjenjem baterije.
Izkazalo se je, da ima najboljši za 8,1 odstotka manjši doseg od navedenega z enim polnjenjem, najslabši pa skoraj petino (18,6 odstotka) manjši od uradnih povprečij WLTP.
Vsekakor je k številki pripomoglo dejstvo, da je avto nadaljeval vožnjo še nekaj kilometrov po tem, ko je na armaturni plošči izpisalo, da je v bateriji zmanjkalo energije, kar pomeni, da proizvajalci še vedno pustijo nekaj kilovatov moči kot skrajno rezervo.
Medtem ko lahko bencinski in dizelski avtomobili prevozijo približno 40 do 80 kilometrov, ko se prižge lučka za gorivo, obstaja velika bojazen, da se bodo električni modeli takoj ustavili, ko doseg doseže 0 odstotkov. Vendar ni tako.
Med testiranimi avtomobili BMW i4 eDrive40 M Sport ni le prevozil največ razdalje s polnjenjem, ampak je imel tudi največji vmesni rezervoar za nujne primere. Skupaj lahko prevozi 509 kilometrov, 30 od teh kilometrov pa je prevoženih z digitalnim odčitavanjem 0 odstotka baterije.
Takšne rezultate so dosegli testirani modeli:
BMW i4: 30 km
Kia Niro EV: 27,2 km
Volvo XC40 Recharge: 27,2 km
Volkswagen ID.5: 24 km
Kia EV6: 20,8 km
MG ZS EV: 20,8 km
Tesla Model 3: 20,8 km
Tesla Model Y: 17,6 km
Cupra Born: 16 km
BMW iX3: 8 km
Prijava omogoča lažje komentiranje.