Nemčija nudi eno najbolj velikodušnih subvencij za nakup električnega avtomobila, najdejo pa se posamezniki, ki to zlorabljajo.
Kot poroča nemški Spiegel, ki se sklicuje na berlinski avtomobilski raziskovalni inštitut Schmidt, številni nemški kupci električnih avtomobilov najprej izkoristijo subvencijo, nato pa svoje avtomobile z dobičkom prodajo v tujini.
»Poraženec je nemški davkoplačevalec, ki posredno subvencionira čist zrak v mestih zunaj Nemčije, ne v Nemčiji sami,« pravi avtomobilski analitik in ustanovitelj inštitituta Schmidt Automotive Research Matthias Schmidt.
Schmidt se opira na podatke Zvezne agencije za motorni promet. Med januarjem 2012 in julijem 2022 se je v Nemčiji registriralo 890.000 električnih avtomobilov, vendar je bilo 1. julija 2022 v Nemčiji registriranih le 756.517 električnih vozil. Schmidtovih v tem vidi dokaz, da je nemški trg zapustilo več kot 100.000 električnih avtomobilov.
Vseeno pa je to le ugibanje. Razlika je lahko tako velika zaradi nesreč ali odjave iz prometa. Schmidt v to dvomi, saj navsezadnje večina električnih avtomobilov ni starejša od deset let in podatki o prometnih nesrečah ne podpirajo ideje o umiku toliko električnih vozilih s cest.
V državah, kot je Danska, veljajo visoke davčne stopnje za luksuzne električne avtomobile, kot je Tesla. Zaradi te drugačne davčne prakse je privlačno registrirati avtomobil v Nemčiji in ga po šestih mesecih prodati v tujini. Nemške smernice financiranja določajo, da mora kupec električni avtomobil obdržati v lasti vsaj šest mesecev. Po tem jih nekateri spretni trgovci takoj prodajo, ti triki pa so nemške davkoplačevalce stali že na stotine milijonov evrov. Zdaj se razpravlja o ideji, da električnih avtomobilov ne bi smeli prodajati v prvem letu lastništva. Tako bi bila izguba vrednosti večja, dobiček od prodanega vozila pa nizek.
Prijava omogoča lažje komentiranje.