Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Polnjenje na domači vtičnici je neekonomično
Elektrika
Polnjenje na domači vtičnici je neekonomično
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
20.09.2022 00:42

Poskus Nemškega avtomobilskega kluba (ADAC) je pokazal, da je polnjenje električnega avtomobila na domači vtičnici precej neekonomično.

Urša Prosenjak

Čeprav se zdi možnost, da električni avto enostavno priključimo na običajno vtičnico, privlačna in preprosta, je pri takšnem načinu polnjenja izguba energije največja. Eden od glavnih razlogov za je pretvorba izmeničnega toka v enosmerni tok.

Nemški avtomobilski klub ADAC je izvedel poskus s štirimi električnimi avtomobili. Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model 3 in VW ID.3 so primerjali pri polnjenju na domači vtičnici in na stenski polnilnici. Rezultat je bil jasen: pri polnjenju iz domače vtičnice so izgube največje. Pri Renaultu Zoe je izginilo dobrih 24 odstotkov elektrike, pri Tesli Model 3 pa 15,2 odstotka. Sledita VW ID.3 (13,6 odstotka) in Fiat 500e (12,7 odstotka).

Izgube so se bistveno zmanjšale pri polnjenju na stenski omarici z 11 kWh. Pri Renaultu Zoe je izguba energije padla na 9,7 odstotka, pri Tesli na 7,7 odstotka, pri VW na 9 odstotkov in pri Fiatu na 6,3 odstotka. Eden od glavnih razlogov za izgubo energije je pretvorba izmeničnega toka, ko pride iz vtičnice, v enosmerni tok iz baterij.

Na izgubo energije vpliva še več dejavnikov. Pomembne izgube nastanejo v 12-voltnem električnem sistemu vozila zaradi številnih krmilnih enot, ki so aktivne med postopkom polnjenja. Nezanemarljive izgube nastanejo še, če je na primer kabel do vtičnice predolg.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto