Lexus je v Slovenijo pripeljal peto generacijo svojega terenca RX, ki pa je popolnoma nov avto, zasnovan s povsem novo filozofijo.
Novi Lexus RX je v 95 odstotkih povsem nov avto. Razvili so ga z željo ustvariti značilen Lexusov vozni podpis in izdelati avto, ki bo ponujal ne le varnost in udobje, pač pa tudi veselje za voznika, kar so poimenovali filozofija treh stebrov naravnega dialoga med voznikom in avtomobilom.
Oblikovno je dobil novi RX sodobnejše poteze, vretenasto masko so snovalci nadgradilu z vretenastim telesom, dimenzijsko pa ni posebnih spremeb. Dolžina je enaka kot v prejšnji generaciji, vendar so podaljšali medosno razdaljo, daljši je tudi pokrov motorja, zadnji previs pa je skrajšan. Ena izmed novosti je tudi zadnja luč čez celotno širino avtomobila.
Za udobje med vožnjo zlasti za potnike skrbi nadzor položaja vozila med zaviranjem, ki pomeni manj potapljanja nosu, elektrificiran motor pa omogoča vozniku večjo natančnost krmiljenja. Najzmogljivejša različica 500h ima tudi krmiljenje zadnjih koles. Poleg nje sta na voljo še 350h in 450h+.
Potniška kabina prinaša koncept Tazuna. Japonska beseda tazuna pomeni vajeti, saj so z zasnovo voznikovega mesta želeli vnesti podoben način upravljanja z vozilom, kot je kočijaževo vodenje konjske vprege – vajeti mu omogočajo nadzor nad vprego, ne da bi odvrnil pogled s ceste. Enako intutivno vožnjo prinaša Tazuna kokpit. Vse ključne tipke, ki se najpogosteje uporabljajo med vožnjo, ostajajo fizične, stikala na volanu pa so opremljena s senzorji, ki zaznajo dotik in funkcijo stikala izrišejo projicirano na vetrobransko steklo, kar vozniku omogoča, da obdrži pogled na cesti. Stikala so prilagodljiva, voznik jih lahko programira za funkcije, ki jih najpogosteje potrebuje med vožnjo.
Tri različice prinašajo različne vrste pogona. RX 350h je klasični samopolnilni hibrid brez možnosti zunanjega polnjenja z 2,5-litrskim motorjem z močjo 184 kW. Nekoliko zmogljivejši je priključni hibrid RX 450h+, ki ga poganja kombinacija 2,5-litrskega štirivaljnega motorja in dveh elektromotorjev s skupno močjo 227 kW, baterija kapacitete 18,1 kWh pa omogoča do 68 km električnega dosega. Najzmogljivejši je RX 500h z 2,4-litrskim bencinskim štirivaljnikom in dvema elektromotorjema s skupno močjo 273 kW.
Na voljo je pet paketov opreme, ki vsebujejo bogat nabor asistenčnih sistemov, med katerimi je tudi kamera za nadzor voznika, ki zazna, če voznik ni v primernem psihofizičnem stanju. Sistem ga najprej skuša opozoriti z zvočnim signalom in še se voznik ne odzove, se avtomobil sam ustavi, odklene in vklopi vse štiri smernike.
Cena novega Lexusa RX se začnejo pri 82.000 evrih za vstopni model RX 350h, za RX 450h+ je potrebno odšteti 95.000 evrov, RX 500h pa stane 106.000 evrov. S preteklimi generacijami je Lexus, ki je na slovenskem trgu prisoten od leta 2006, prepričal 250 kupcev, od tega v lanskem letu 15 kupcev. V zadnjem mesecu je stekla prodaja nove generacije modela. Trenutno so v Sloveniji že prodali 8 primerkov, ki pa še niso dostavljeni. Prvi kupci so večinoma obstoječi lastniki starejših modelov Lexusa, ki so že čakali na prihod nove generacije.
Prijava omogoča lažje komentiranje.