Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Minecraft stanovanje na kolesih
Hyundai Ioniq 5
Minecraft stanovanje na kolesih
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
08.05.2023 15:16

Ko človek prvič zagleda Hyundaiev Ioniq 5, je takoj jasno, da imamo opravka z družinskim posebnežem. Seveda v dobrem pomenu besede.

Urša Prosenjak

Ime Ioniq se je prvič pojavilo že v začetku prejšnjega desetletja kot ime enega izmed Hyundaievih modelov s povsem električnim pogonom. Kasneje so se pri korejskem proizvajalcu odločili, da vzpostavijo linijo Ioniq kot samostojno podznamko in prvi model, ki je nastal v tej shemi, je pričujoči Ioniq 5. Predstavljen v začetku leta 2021 se je razvil iz koncepta 45, predstavljenega v Frankfurtu leta 2019, tako koncept kot kasneje produktna verzija pa sta črpala navdih pri legendarnem Hyundaievem modelu Pony, čeprav je potrebne precej domišljije, da opazimo podobnost.

Minecraft stanovanje na kolesih

Ioniq 5 je eden tistih avtomobilov, za katere ne moremo reči, da so fotogenični. Z drugimi besedami, še tako dobre fotografije mu delajo krivico, ker ne zajamejo vtisa, ki ga napravi, ko ga vidimo v živo. Pa tudi ko ga vidimo, smo za hip žrtve optične prevare – deluje precej manjši, kot je v resnici. V dolžino meri kar 4,6 metra. Minimalističen in izrazito odsekan dizajn ima kubističen pridih, žaromete in zadnje luči pa sestavljajo parametrične točke ali piksli, zaradi česar Ioniq 5 izgleda kot nekaj, kar je pripeljalo iz računalniške igre Minecraft. Ob straneh opazimo linije pod kotom 45 stopinj, kar je odraža ime koncepta in je obenem poklon obletnici Ponyja.

Minecraft stanovanje na kolesih

V potniški kabini se srečamo najprej z estetiko belega oblazinjenja iz recikliranih materialov, sedeži pa se lahko prelevijo v udobne počivalnike za lagodnejše minute čakanja med polnjenjem baterije. Na armaturni plošči padeta v oči dva 12-palčna zaslona – infotainment in digitalni zaslon – v skupnem ohišju. Podatke o vožnji spremljamo tudi v obliki projekcije na vetrobransko steklo. Ioniq 5 je prvi Hyundaiev model, osnovan na platformi E-GMP za električna vozila, zaradi česar ponuja uporabnikom bistveno drugačno izkušnjo od ostalih električnih avtomobilov. Potniška kabina je prostorna, za kar so zaslužna tanjša tla s trimetrsko medosno razdaljo. To omogoča tudi uporabno in inovativno prilagoditev sredinske konzole, ki je premična – za 14 centimetrov jo lahko pomaknemo naprej ali nazaj in tako notranjost prilagodimo svojim željam in trenutni uporabi ter tako pridobimo prostor tam, kjer ga bolj potrebujemo. Zavidljivo udobje najdemo tudi na zadnjih sedežih, kjer je glede na električno naravo vozila presenetljivo razkošje prostora za noge potnikov. Deloma so za to zaslužni tudi nekoliko tanjši prednji sedeži, kar pa ne vpliva na njihovo udobje.

Minecraft stanovanje na kolesih

Prtljažnik ima 530 litrov osnovne prostornine, s podrtjem sedežev pa prostornina prtljažnega prostora poveča na 1600 litrov. Dodatne shranjevalne možnosti ponuja tudi prednji prtljažnik, kamor lahko spravimo 57 litrov prtljage, čeprav je v realnosti prostora manj, saj so tam shranjeni kabli za polnjenje in adapter za uporabo V2L funkcije, ki omogoča, da avto služi kot prenosen vir energije in svojo elektriko deli z drugimi uporabniki – pa naj bo to drugo električno vozilo ali pa kakršenkoli aparat, ki za svoje delovanje potrebuje elektriko. V sklopu zagotavljanja električne energije zunanjim uporabnikom najdemo še klasično gospodinjsko vtičnico pod zadnjimi sedeži, kamor prav tako lahko priključimo poljubno električno napravo.

Minecraft stanovanje na kolesih

Če smo se že navdušili najprej nad retro-futuristično-digitalno zunanjostjo in se nato dodobra načudili notranjosti mobilnega stanovanja, pa se z zanimanjem poglobimo še pod pokrov motorja. Za pogon skrbita dva elektromotorja, ki sta nameščena vsak na svojo pogonsko os. Rezultat je štirikolesni pogon, kar je nujno za SUV ali križanca, kar Ioniq 5 po svoji naravi tudi je. Njuna skupna moč je 225 kW, pri čemer prednji motor prispeva 70 kW, zadnji pa 155 kW. Napaja ju baterijo s kapaciteto 72,6 kWh in 800-voltno tehnologijo. Slednja omogoča zelo hitro polnjenje, če imamo srečo z infrastrukturo. Baterija sicer zadošča za krepko čez 400 kilometrov vožnje z enim polnjenjem, končni »izplen« pa je seveda odvisen od voznikovega pristopa, od hitrosti, pa seveda od izbire načina vožnje, standardnega, varčnega ali športnega. Vožnja je značilno električno uglajena in tiha, značaj križanca je zaslužen za višje sedenje, podvozje pa se z neravninami dokaj spodobno spopada.

Minecraft stanovanje na kolesih

Hyundai Ioniq 5 spada v tisti razred električnih vozil, ki ubirajo svojo lastno pot in niso zgolj električna različica modela, ki se je že uveljavil s klasičnim pogonom. Ta filozofija mu daje dobro popotnico za osvajanje trga in prepričevanje tudi največjih skeptikov, ki v elektriko dvomijo zlasti zaradi dosega in okrnjene prostornosti. Kupci, ki jih bo s svojimi sposobnostmi prepričal, bodo morali za najcenejšo različico odšteti okoli 43 tisočakov, z opremljenostjo, kot jo je imel naš testni primerek, pa se cena povezpne nekoliko čez 60.000 evrov.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto