Citroen je na slovenski trg pripeljal novo rešitev mestne mobilnosti, vozilce, ki ga predstavljajo kot majhnega prijateljčka, to pa razkriva tudi njegovo ime.
Citroen Ami je mikro kvadricikel, električni štirikolesnik s pokrito kabino. Alternativa električnemu skiroju za tiste z nekoliko slabšim ravnotežjem in tiste, ki bi radi iz trgovine pripeljali tudi kakšno vrečko ali pa se odpeljali na športni trening in s seboj vzeli prijatelja ali opremo.
Pri Citroenu že uvodoma povedo, da je to avto, ki to ni. Poganja ga 6 kW motor, ki mu omogoča najvišjo hitrost 45 km/h, z 5,5 kWh baterijo pa brez polnjenja zmore do 75 kilometrov. Polni se na običajni domači vtičnici kot mobilni telefon, napolnjen pa je v 4 urah. Z uporabo adapterja ga lahko priključimo tudi na javno polnilnico. Spada v kategorijo vozil L6e-BP, kar pomeni, da ga lahko vozimo že z vozniškim dovoljenjem AM, za vožnjo pa moramo biti stari vsaj 15 let.
V notranjosti je Ami presenetljivo prostoren, res pa je potniška kabina skrajno minimalistična, materiali so plastični, pretiranega udobja ni. Na armaturni plošči bomo zaman iskali zaslon infotainmenta, na njegovem mestu je le držalo za mobilni telefon, poleg pa je še prostor za bluetooth zvočnik. Za volanom je skromen digitalni zaslonček z informacijami o vožnji. Voznikov sedež je nastavljiv po globini, sopotnikov je fiksen. Na voljo je tudi tovorna različica, ki ima le sedež za voznika, na mestu sopotnikovega sedeža pa je modularni prostor za različne vrste tovora. Cargo izvedba je namenjena tako imenovanim dostavam zadnjega kilometra oziroma dostavam po mestu.
Amijeva prednost je okretnost v mestnih središčih in območjih umirjenega prometa, proizvajalec pa pa ga na trg pošilja predvsem kot vozilce, ki ga bodo ljudje kupili za svoje najstniške otroke kot alternativo skuterju ali električnem skiroju, ali pa kot vozilce, ki si ga bodo omislili starejši vozniki, ki potrebujejo le prevoz do bližnje trgovine ali zdravnika in podobno. Še zanimivost, v Franciji je povprečen kupec Amija moški med 45 in 50 let, ki živi v manjšem mestu (po francoskih standardih) ali na podeželju in ima enega najstniškega otroka, Ami pa je drugi avto v gospodinjstvu.
Mikro malčke Amije bodo prodajali izključno pri agentih Free2Move, kupec pa si bo lahko izbral prevzem pri agentu ali dostavo na dom. Za osnovno različico je potrebno odšteti 9.500 evrov, z doplačili za nekoliko višje pakete opreme pa se lahko cena dvigne še za tisočaka. V letošnjem letu jih nameravajo v Sloveniji prodati 120, v prihodnjih letih pa načrtujejo prodajo po 200 primerkov na leto.
Prijava omogoča lažje komentiranje.