

Nissan Juke je z nami že skoraj desetletje in pol. Na svetovni avtomobilski oder je prišel kot posebnež in pionir, do svoje druge generacije pa je postal že uveljavljeno ime.
Jukova zgodba precej spominja na Twinga. Oba sta prišla na svet kot živahna in mladostna, nagovarjala pa sta tudi takšne kupce. Tako kot Twingo tudi Juke v prvi generaciji svoj razigran značaj razkriva s svojo igrivo obliko, v drugi generaciji pa dobi zrelejše poteze. In za marsikoga tudi lepše. Kanček podobnosti je tudi v pomenu njegovega imena – beseda Juke namreč pomeni plesati, ali pa »okretno in živaho spreminjati smer«.

Našega Juka s paketom opreme Tekna je krasila simpatična modra barva, za popestritev pa je poskrbela črna streha. Notranjost je v znamenju zaobljenih, okroglih linij, vzdušje je prijetno tako za potnike kot tudi za voznika, ki ima pred sabo udobno in ergonomsko ustrezno delovno okolje, ki pa je vseeno na kožo pisano nekoliko višjim ljudem. Sedalo je nekoliko daljše, kot bi si vozniki nižje rasti želeli, pa tudi višina sedeža bi lahko bila kanček višja. Sredinska konzola je zmerno visoka, da deluje dovolj kompaktno, hkrati pa ni občutka utesnjenosti, nad njo pa je sredi armaturne plošče informacijsko-zabavni zaslon. Zadnja klop sicer ne prinaša ekstremne prostornosti, je pa dovolj udobja za mlajše otroke. Prtljažnik ima prostornino 354 litrov, če zložimo zadnje sedeže, pa dobimo skupno 1.237 litrov prostora.

Prava novost je pod pokrovom motorja. Za pogon skrbi 1,6-litrski atmosferski štirivaljnik s podporo elektrike. Skupna moč štirivaljnika in elektromotorja znaša 105 kW, električni del samopolnilnega hibrida pa skrbi za gladko in tekočo vožnjo v mestu, pri speljevanju v križiščih in pri hitrostih do 50 km/h, kar botruje tudi solidno nizki porabi goriva, ki le malenkost preseže 5 litrov na 100 kilometrov, dodatno pa lahko na porabo vplivamo z izbiro načina vožnje. Poleg standardnega lahko izberemo še športni ali pa varčni način. V elektrificiranem Juku pa najdemo tudi gumb E-pedal, ki smo ga srečali že v njegovem večjem sorodniku X-Trailu. Naloga E-pedala je močnejše regenerativno zaviranje in naj bi v teoriji omogočal tako imenovano vožnjo z enim pedalom, pri čemer naj bi bilo potrebno zavoro uporabiti le za popolno ustavitev avtomobila.

Na cesti je zanesljiv sopotnik, lega je dobra, neravnine se komaj zaznavno čutijo, čeprav jih povsem spregledati pa ne moremo. Za večjo varnost skrbi nabor asistenčnih sistemov, ki svoje naloge brezhibno opravljajo, pohvale si zasluži tudi vzvratna kamera.

Elektrificirani Juke je ravno zaradi prenove pogonskega sklopa še zabavnejši avto, kot je bil ob svojem prihodu na sceno, najbolj domače pa se počuti v mestnem ali primestnem okolju, kjer dobi obilo priložnosti, da pokaže svoje najboljše lastnosti. Dobimo ga lahko že za dobrih 31 tisočakov.
Prijava omogoča lažje komentiranje.