Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Nov korak na poti k popolni elektrifikaciji
Citroen
Nov korak na poti k popolni elektrifikaciji
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
05.07.2023 09:51

Citroen s prenovljenim modelom C5 Aircross predstavlja povsem nov pogonski sklop Hybrid 136.

Urša Prosenjak

Gre za inovativno hibridno tehnologijo, ki združuje bencinski motor, elektrificiran dvosklopčni menjalnik, elektromotor z močjo 21 kW in 48-voltno baterijo, ki se samodejno polni v določenih fazah vožnje.

Nova generacija 1,2-litrskega trivaljnega bencinskega motorja 1.2 PureTech, ki je bil razvit posebej za hibridni pogon in ima 40 odstotkov novih delov, razvija 100 kW moči. K njegovi zmogljivosti in vzdržljivosti prispevata turbokompresor s spremenljivo geometrijo in zobati jermen. Motor ustreza zahtevam emisijskega standarda Euro 6.4 in deluje po Millerjevem ciklu, kar mu zagotavlja izboljšan toplotni izkoristek in nižje emisije CO2.

Sinhroni električni motor s trajnimi magneti lahko razvije največjo moč 21 kW in omogoča vožnjo v povsem električnem načinu. Kadar so zahteve po navoru nizke, pri nizkih hitrostih, pri izvajanju manevrov ali upočasnjevanju, pomaga motorju z notranjim zgorevanjem pri zagonu. Poleg tega med upočasnjevanjem deluje tudi kot generator polnjenja baterije, hkrati pa zmanjšuje obrabo zavor.

Jermenski zaganjalnik z 48-voltnim napajanjem omogoča hiter in odziven zagon motorja z notranjim zgorevanjem.

Nov elektrificirani menjalnik ë-DCS6 s šestimi prestavami in dvojno sklopko brez prekinitve navora je bil zasnovan za to hibridno tehnologijo. Prestavljanje je krajše, vožnja udobnejša, v menjalnik pa so vgrajeni električni motor, inverter in računalnik, zato je tudi pod pokrovom motorja na voljo več prostora.

48-voltna litij-ionska baterija z razpoložljivo kapaciteto 432 Wh je nameščena pod prednjim levim sedežem, kar ne vpliva na prostornino prtljažnika ali prostor za potnike. Poleg tega se del električne energije, ki jo proizvede 48-voltni električni motor, s pomočjo pretvornika napetosti, pretvori v 12-voltno napetost za napajanje opreme vozila, tako da obstajata dve ločeni električni omrežji.

Nov hibridni pogon pomeni v povprečju 15 % nižjo porabo goriva ali približno 1 liter na 100 km v primerjavi z enakim bencinskim pogonom. Za 15 % ali 20 gramov so nižje tudi emisije CO2.

Novi pogonski sklop pa je vplival tudi na prilagoditev digitalne instrumentne plošče. Vozniku omogoča neposreden pregled nad vsemi informacijami za vožnjo s hibridnim pogonom, ne da bi mu bilo treba pogled odvrniti s ceste. Števec hitrosti v modri barvi označuje 100-odstotno električno vožnjo, na instrumentni plošči pa najdemo tudi informacije o pretokih delovanja hibridnega motorja, stopnji napolnjenosti baterije, načinu vožnje in odstoteku razdalje prevožene z električnim pogonom v danem trenutku ali v povprečju.

Hybrid 136 bo dopolnil elektrificirano ponudbo modela C5 Aircross, kjer je trenutno na voljo že priključni hibrid 225, sicer pa je v Citroenovi ponudbi skupno že 10 elektrificiranih modelov. Tehnologija Hybrid 48V omogoča optimalno trajanje vožnje brez emisij s kombiniranim ali povsem električnim pogonom.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto