Hyundaijev terenec Tucson bo prihodnje leto dopolnil dvajset let. Korejski proizvajalec je tako skoraj dve desetletji izpopolnjeval svoj najbolje prodajan SUV, kar se mu tudi vidi.
Tucson je dobil ime po ameriškem mestu, ki v azteškem jeziku pomeni »ob vznožju črnega hriba«. Trenutno je v svoji četrti generaciji, pohvali pa se lahko z več kot sedmimi milijoni prodanih primerkov, od tega skoraj milijon in pol v Evropi, kjer je Hyundaiev drugi največji terenec izjemno priljubljen. Z razlogom.
Skozi leta je pridobil nekaj centimetrov in posodobljene linije. Zlasti izstopajoča je impozantna maska, ki jo dopolnjujejo privlačne bočne linije. Njegova celotna vizualna podoba predstavlja ravnovesje med zaobljenostjo in ostrino. Zanimiv detajl je emblem na zadku, ki je vgrajen v steklo prtljažnih vrat. S paketom opreme N-Line je naš testni primerek dobil še 19-palčna platišča, večji spojler, ikonografijo N-Line zunaj in znotraj ter nekaj barvnih poudarkov, rezultat celotne kombinacije pa je nekoliko športnejši videz.
V potniški kabini prepoznamo velik poudarek, ki ga daje Hyundai udobju predvsem voznika, pa tudi potnikov. Sedež je elektronsko nastavljiv po višini in globini, sedi se udobno visoko. Sredinska konzola je dokaj visoka in široka, vendar ne daje občutka utesnjenosti ali zaprtosti. Na njej je poleg odlagalne površine, prostora za dve pijači in naslona za roko, pod katerim je predal, še izbirnik smeri vožnje v obliki tipk in gumbi za gretje ali prezračevanje sedežev in gretje volana, pa tudi gumb za izbiro načina vožnje – športnega, standardnega ali varčnega. Tik pod armaturno ploščo je še prostor za brezžično polnjenje telefona, za starejše naprave pa je na voljo USB vhod z enakim namenom, seveda pa služi tudi za predvajanje vsebin z USB ključa.
Nad polnilno postajo je kontrolni panel za reguliranje klimatizacije, nad njim pa informacijsko zabavni zaslon na dotik. Njegov dizajn je silno všečen, saj je s skupnim ohišjem povezan s panelom za nadzor klime, vse skupaj pa je elegantno integrirano v linijo armaturne plošče. Za multifunkcijskim štirikrakim športnim volanom je zelo uporaben digitalni zaslon, ki pregledno ponuja vrsto informacij, ob vklopu levega ali desnega smernika pa na mestu merilnika hitrosti ali vrtljajev pokaže sliko stranske kamere, nameščene pod levim ali desnim vzvratnim ogledalom.
Prostornost je področje, na katerem se je Tucson brez težav zavihtel na vodilno mesto. To bodo brez oklevanja potrdili tudi potniki na zadnjih sedežih, ki ne bodo negodovali zaradi pomanjkanja prostora niti za kolena niti za glavo. V prtljlažniku, ki ima avtomatizirana vrata in kup praktičnih rešitev, kot na primer pritrdilne kavlje in možnost podrtja naslonov sedežev iz prtljažnika, je prostora za 577 litrov prtljage, če zložimo zadnje sedeže, pa prostornino povečamo na 1.756 litrov.
Pod pokrovom motorja je 1,6-litrski štirivaljnik s podporo blagega hibrida, z močjo 110 kW, povezan z dvosklopčnim sedemstopenjskim avtomatskim menjalnikom. Električna pomoč služi predvsem lažjemu speljevanju in doda nekoliko več navora, v teoriji pa naj bi tudi pomagala znižati porabo, ki pa je vseeno ostajala razmeroma visoko, med 7 in 8 litrov. Varčnost morda ni Tucsonova največja odlika, vendar se za relativno razsipnost odkupi z zabavnimi voznimi lastnostmi, zlasti mu gre od rok dinamična vožnja v športnem načinu.
Pod črto, Tucson je praktičen, prostoren in udoben avto za bolj ali manj vse namene, ki se jih lahko domislimo. Z njim bomo udobno potovali na počitnice z otroki in kupom prtljage, zlahka bomo na zadnje sedeže vkrcali malčke, prav tako pa se bodo udobno vkrcali, peljali in izkrcali nekoliko starejši potniki s težavami v križu. Za takle paket udobja in praktičnosti je potrebno odšteti dobrih 41.000 evrov, z bistveno manj opreme pa ga lahko dobimo že za manj kot 30 tisočakov.
Prijava omogoča lažje komentiranje.