CX-5 je bil do lanskega prihoda še večjega CX-60 največji Mazdin predstavnik na evropskih tleh. A čeprav je zdaj drugi največji, to ne pomeni nikakršne drugouvrščenosti na področju zmogljivosti in videza.
Mazda CX-5 je eden tistih avtomobilov, ki te takoj prepričajo, a ko moraš o njih nekaj povedati, ne najdeš besed. Vse je na svojem mestu, nič ni motečega. Nočeš uporabljati presežnikov, ampak veš, da se jim dolgo ne boš mogel izogibati. Druga največja Mazda je na trgu od leta 2012 in je trenutno v svoji drugi generaciji, s katero je dobila prenovljeno podobo. Ima prepoznaven obraz terenskih Mazdinih modelov s črno rešetko na nosu, silhueta pa je podobna večjemu bratu CX-60. Testni primerek je nosil značilno barvo znamke Soul Crystal Red, ki je z bisernim sijajem na sončni svetlobi poskrbela za še bolj eleganten videz športnega terenca. Kamorkoli ga pogledamo, je CX-5 dokaz natančnosti temeljitosti japonskih oblikovalcev in inženirjev.
Sesti za volan Mazde je vedno užitek. Voznika, ki se prvič srečuje z znamko, največje presenečenje še čaka, poznavalci pa že vedo, kaj lahko pričakujejo in niso nikoli razočarani. Že prvi občutek, ki ga dobimo v potniški kabini, je primerljiv z občutkom v katerikoli prestižni znamki. Čeprav je bilo to moje prvo srečanje s CX-5, je razporeditev notranjosti dokaj podobna nekoliko manjšemu CX-30, sedi pa se še višje in s tem tudi udobneje. Materiali so kvalitetni in prijetni na dotik, dizajn je estetski in razmeroma minimalističen. Zaslon infotainmenta za razliko od večine drugih ni odziven na dotik, pač pa ga upravljamo s pomočjo kontrolnika na sredinski konzoli, ki je razmeroma visoka in s precej odlagalnimi mesti, vključno s polnilno postajo za mobilni telefon. Preglednost digitalnega zaslona za volanom je dobra, merilniki so enostavni in jasno razumljivi. Poleg udobja prednjih sedežev se CX-5 ponaša tudi s prostornostjo zadnje klopi, ki obljublja udobno in prijetno potovanje za vso družino, ne glede na starost ali generacije, ki jo sestavljajo. Zadaj bodo povsem udobno potovali tako otroci kot tudi njihove babice in dedki, ali pa starši, ki bodo krmilo prepustili odraslemu otroku. Če se bo družina odpravila na počitnice, tudi ne bo težav, ker prtljažnik sprejme 522 litrov prtljage v svoji osnovni prostornini.
Presenečenje, ki sem ga omenila prej? Zdaj pride. Ko zaženemo motor Mazde CX-5. V zadnjih letih je večina znamk sledila trendu tako imenovanega downsizinga oziroma zmanjševanja delovne prostornine motorjev, pri Mazdi pa se tega nikoli niso šli. Namesto tega so sledili filozofiji »there's no replacement for displacement« in pričujoči CX-5 je tako dobil 2,5-litrski štirivaljni motor e-Skyactiv G 194 brez prisilnega polnjena in z blago 24-voltno elektrifikacijo ter močjo 143 kilovatov ali 194 konjev, kar razkriva tudi ime motorja. Moč na vsa štiri kolesa prenaša šeststopenjski samodejni menjalnik. V kombinaciji s precej čvrstim podvozjem je to recept za obilo zabave in užitka med vožnjo, skoraj 200 konjičev zna kar solidno poskočiti, če oseba za volanom tako želi in če potnikom to ustreza. Volan je neposreden in natančen, avto pa je tudi na zahtevnejših terenih zgledno vodljiv in deluje zanesljivo. Kljub skoraj blasfemični prostornini motorja poraba zahvaljujoč električni podpori ni pretirana in zleze malo nad 7 litrov na 100 kilometrov.
Med asistenčnimi sistemi velja posebej izpostaviti 360-stopinjsko kamero, ki omogoča pregled dogajanja tudi v mrtvem kotu pred razmeroma visokim nosom avtomobila, kamor tudi najvišji vozniki ne morejo videti, nočno vožnjo pa močno olajšajo adaptivni LED žarometi s samodejnim preklopom dolžine oziroma višine snopa.
Mazda CX-5 je dobra izbira za družino, ki se vsaj enkrat letno odpelje na počitnice s kupom prtljage, za mlade starše, ki jih čakajo še leta tovorjenja vozičkov, triciklov in podobnega, zlasti pa bo všeč zrelim voznikom, ki krmarijo med umirjenim življenjem in občasnim prebliskom pustolovskega duha, ki jih žene v »divjino« ali skozi ovinke podeželskih cest. Z nivojem opreme Takumi je za pričujočo testno Mazdo CX-5 z obilico dodatne opreme potrebno odšteti 48.960 evrov.
Prijava omogoča lažje komentiranje.