

Čeprav je v prometu rdeča luč pomembno opozorilo in poziv k ustavitvi, pa smo vozniki navajeni nemudoma ustaviti, ko v vzvratnem ogledalu opazimo modro luč. Takšne so namreč opozorilne luči policijskih, reševalnih in gasilskih vozil, ki nas pozivajo, da se umaknemo in odstopimo prednost ali pa zgolj ustavimo vozilo. Zakaj torej niso rdeče?
Modre opozorilne luči intervencijskih vozil so izum nacistov. Modra barva se namreč bolje širi v atmosferi in je zato dobro vidna od blizu. V predvojni Nemčiji pa so ugotovili, da je na drugi strani težje vidna iz letala, kar je bila v primeru napada velika prednost. Leta 1933 je zato Nemčija v pričakovanju bližajoče se vojne prešla z rdečih na modre opozorilne luči. Med drugo svetovno vojno so druge države sledile tej teoriji zatemnitve. Po vojni se je modra barva obdržala in se v petdesetih letih 20. stoletja po vsej Evropi uveljavila kot barva opozorilnih luči.
Rdeča je barva nevarnosti, zato so jo najprej uporabljali na vlakih in kasneje v avtomobilih kot zadnjo luč in opozorilno luč. Prav zato modra barva izstopa v morju rdečih luči v vsakdanjem prometu. Poleg tega se barva skorajda ne pojavi v naravi, ki obdaja ceste, in zato takoj izstopa. Prav tako bolje prebija meglo in je bolj viden pri močni sončni svetlobi. V mnogih državah, na primer v ZDA, je rdeča prednostna za reševalna vozila, kljub izsledkom več študij, ki priporočajo modro. Rdeča se včasih uporablja kot druga barva v Evropi, na primer na Madžarskem.
V 40-ih letih prejšnjega stoletja so se pojavile rotacijske luči, ki so bolj pritegnile pozornost v prometu. V 80-ih letih so se pojavile bliskavice in dvojne bliskavice, ki ne potrebujejo gibljivih delov. Danes se uporablja LED tehnologija, ki je tako močna, da ima nočni način za preprečevanje zaslepitve ljudi.
Prijava omogoča lažje komentiranje.