

Pionirski križanec je na željo zvestih kupcev ob prenovi sredi druge generacije spet dobil svojo ikonično barvo.
Nissan Juke je leta 2010 vnesel manjšo revolucijo na avtomobilski trg. Z nenavadno karoserijsko obliko, ki je pred tem bolj ali manj ni bilo, mu je bil usojen bodisi nesluten uspeh ali pa hiter propad. A zgodilo se je prvo in danes velja za utemeljitelja segmenta križancev.
Rodil se je kot posebnež in tega slovesa se nikoli ni zares znebil. Ekstravagantne poteze prve generacije so se z drugo generacijo leta 2019 nekoliko omilile in “živahni plesalec”, kar pomeni njegovo ime, je poskušal postati resen avtomobil konvencionalnih linij in umirjenih odtenkov.

Osvežitev sredi druge generacije pa je prinesla nov preobrat, ali, če hočete, vrnitev h koreninam. Med najpomembnejšimi spremembami, ki jih je prinesla posodobitev, je nova barva. Nissan se je namreč odločil v barvno paleto vrniti značilni odtenek, ki je bil skoraj zaščitni znak prve generacije. Novi Juke je tako na voljo v rumeni barvi in takšen je bil tudi moj tokratni spremljevalec. Ker je bil opremljen z najvišjim nivojem opreme N-Sport, je imel dvobarvno zunanjost, rumeno glavno barvo je dopolnjevala črna streha. Rumena, ki je na voljo v trenutni ponudbi, je sicer svetlejša in po moji osebni oceni tudi lepša od tiste, ki jo je nosil Juke v prvi generaciji, zrelejšim potezam druge generacije pa doda simpatičen pridih igrivosti in prepoznavnost modela.
Če je prenova zunanjosti predvsem osredotočena na novo barvo, pa je v notranjosti zgodba drugačna. Potniška kabina deluje precej športno, kar je glede na ime paketa opreme tudi pričakovano, veliko zaslug za to imajo športni sedeži v rumeno-črni kombinaciji, enako barvno shemo pa najdemo tudi na armaturni plošči. Sredi armaturke je velik, 12,3-palčni zaslon informacijsko-zabavnega sistema z boljšimi možnostmi povezljivosti in uporabniške izkušnje. Zaslon je rahlo orientiran proti vozniku, gre pa za že znan Nissanov infotainment sistem z deljivim zaslonom, ki pomeni optimalno zagotavljanje informacij, ki jih voznik potrebuje. Materiali so prijetni na dotik in delujejo kvalitetno, velik del notranjosti je narejen iz umetnega usnja in umetne alkantare. Na sredinski konzoli je plošča za brezžično polnjenje mobilnega telefona in odlagalna mesta za pijačo in drobnarije.

Pod pokrovom motorja je 1,6-litrski štirivaljnik, ki proizvaja 105 kW moči, samodejni menjalnik pa jo prenaša na prednja kolesa. Do stotice potrebuje dobrih deset sekund, hitrost pa ima elektronsko omejeno pri 166 km/h, kar pomeni, da ni ravno tako zelo poskočen plesalec, kot namiguje njegovo ime, a se pri plesu pusti prav lepo voditi. Sedež in volan skupaj omogočata širok spekter prilagodljivosti in ustrezen položaj sedenja za voznico ali voznika praktično katerihkoli dimenzij. Na cesti deluje suvereno in zanesljivo, vožnja z njim je zabavna in sproščujoča. Za dodatno veselje med vožnjo skrbi tudi ozvočenje Bose z zvočniki tudi v vzglavnikih prednjih sedežev. Poraba se zadržuje okoli 5 litrov na 100 kilometrov, kakšen deciliter več pri izključno avtocestni in dinamični vožnji, pa kakšen deciliter manj na podeželskih cestah in pri umirjeni, panoramski vožnji. Za nižjo porabo je zaslužen hibridni pogon s 36 kW elektromotorjem in 1,2 kWh baterijo, ki je sicer ne moremo polniti sami in se polni izključno z zaviranjem in vožnjo navzdol, pa tudi glavni namen elektrike v tem avtu ni izključno električna vožnja na dolge razdalje, pač pa gladko električno speljevanje in nekaj neslišnih metrov pri nižjih hitrostih. In seveda nižja poraba.
Prtljažnik sprejme 354 litrov prtljage, kar spada med nekoliko skromnejše v segmentu, saj je zaradi hibridnega pogona okoli 70 litrov manjši od prtljažnika bencinske različice. Vseeno je v njem več kot dovolj prostora za vse običajne namene – za prevoz prtljage na družinske počitnice, za obisk trgovskega centra in nakup mesečne zaloge živil, pa tudi kakšne športne rekvizite za aktiven dan v naravi z najmlajšimi lahko spravimo vanj.

Priznam, mene osebno je Rumenček prepričal takoj. V resnici je bila kar malo ljubezen na prvi pogled, sprožilec te fascinacije pa je bila njegova prikupna barva. Ne le, da mi je rumena barva pri srcu, z vidika varnosti je ena najboljših za avto, saj močno poveča njegovo vidnost. Pa še en podatek govori v prid rumeni barvi. Raziskave so pokazale, da je rumena barva najboljša izbira iz vidika ohranjanja vrednosti rabljenega vozila. Na trgu rabljenih avtomobilov namreč statistično rumeni avtomobili obdržijo največ vrednosti.

In ko smo že ravno pri vrednosti, Nissan Juke N-Sport s hibridnim pogonom stane 34.200 evrov, rumena zunanjost s črno streho pa je že všteta v ceno in zanjo ni potrebno posebej doplačati.
Prijava omogoča lažje komentiranje.