Asistenčni sistemi naj bi vozniku olajšali vožnjo in prispevali k večji varnosti, a raziskave kažejo, da imajo lahko nasproten učinek.
Če ima avto asistenčni sistem, ki lahko samodejno pospešuje, zavira in krmili, bo voznik bolj verjetno pozoren na druge stvari kot na vožnjo. To dokazujeta dve novi ameriški raziskavi, ki sta preučevali vedenje voznikov ob uporabi sistemov Pilot Assist podjetja Volvo in Autopilot podjetja Tesla.
V prvi raziskavi je sodelovalo 29 voznikov, ki so tri leta uporabljali sistem Pilot Assist. V drugi je sodelovalo 14 voznikov, ki so se mesec dni vozili s Teslinim Autopilotom. Obe sta pokazali, da je voznikom ob uporabi sistemov pozornost uhajala vsepovsod drugam, kot pa tja, kamor bi jo morali usmeriti.
»V obeh raziskavah so vozniki prilagodili svoje vedenje in se začeli ukvarjati z dejavnostmi, ki niso povezane z vožnjo,« je povedal David Harkey, predsednik Mednarodnega zavarovalniškega inštituta (IIHS).
Sistema oglašujejo kot način za varnejšo in prijetnejšo vožnjo, v praksi pa pomenita, da številni vozniki namesto tega brskajo po spletu ali kakorkoli drugače uporabljajo mobilne telefone, jedo ali se celo brijejo za volanom. Avtomobili sicer v rednih intervalih opozarjajo, da se mora voznik dotakniti volana, sicer se bo sistem izklopil, vendar so se vozniki hitro prilagodili opozorilom in še naprej ostajali pozorni na stvari, ki niso promet.
Prijava omogoča lažje komentiranje.